nedjelja, 27. rujna 2015.

Beneteau First 211


Započeti blog čija je tema more, jedrenje i jedrilice svakako je u redu započeti predstavljanjem svoje barke. Pa eto jedne male priče o Beneteau First 211 nakon nekoliko godina vlasničkog iskustva. Jean Marie Finot-ov dizajn pojavljuje se 1992 godine, kao First 210. Kroz naredna desetljeća prolazi kroz inkarnacije kao 211, 21.7 i konačno danas kao Beneteau First 20, još uvijek u proizvodnji 23 godine kasnije. Uspješna mala jedrilica! 
  
Unutrašnjost je dobro pogođena. Male barke često znaju biti ergonomska noćna mora – kao da je dizajner eto, zaboravio na ljudske dimenzije. Ovdje to na sreću nije slučaj! Prva stvar koju bi provjerio na malim jedrilicama je može li se u njoj uopće normalno sjediti. Na Firstu 211 paluba u prostoru salona je dovoljno visoka da čovjek može udobno nasloniti natrag sve do boka barke. Na mnogim konkurentima, pa ponekad i većim barkama to nije moguće – npr. na Elanu 210 može se sjediti samo uspravno. Kad se nagneš natrag, glava zapne za bočnu stranu nadgrađa – jednostavno nema dovoljno sjedeće visine ispod palube. Jako bitna stvar za udoban boravak na brodu, ali i za očuvanje živaca! Prednji ležaj dovoljno je velik za dvoje odraslih osoba, naravno pomaže ako ste par koji nema puno rezervacija oko malo dodirivanja nožicama. Iznad ležaja ima dovoljno mjesta da se na njemu može uspravno sjediti, tako da se sa navučenim zastorima u pramcu može dobiti pravi mali privatni kutak.

Između pramčanog ležaja i "salona" nalazi se prostor sa malim umivaonikom i prostorom za kuhalo, te police sa obje strane. Sitno, ali funkcionalno. Očekivano za barku tih dimenzija, nema ugrađenog WC-a. Postoji prostor za kemijski WC ispod prednjeg ležaja, ali vjerojatno je praktičnije jednostavno koristiti kantu/more/nešto treće. Kemijski WC može se ugraditi ovako, više iz emotivnih razloga, nek bude tamo ako zatreba!

Sa skladišnim prostorom stvar je tipična za jedrilicu ovakvih dimenzija – mjesta za stvari ima na pretek i prostor je volumenom ogroman, ali većina tih spremišta je čudnih oblika, ispod ili iza nečega. Jeo bih paštetu? Draga, molim te pomakni se da na tvoje mjesto stavim ovu torbu... Čekaj, sad mogu dići ovaj ležaj... aha, još pridrži ovo – evo ga, pašteta! Može se, sve stane, može se nositi stvari i za ozbiljnije đite, ali treba biti jako uredan i proračunat.

Za jedrenje kokpit je odličan. Škota glavnog jedra, argola i vinčevi škote floka, sve na dohvat ruke jednom članu posade, lagano za samačko jedrenje. Dobar, siguran i zaštićen kokpit za jedrilicu te veličine. Otvorena krma većinom nije problem, tek u rijetkim situacijama val nađe svoj put u kokpit, ali tu govorimo o neznatnim količinama.

S druge pak strane, za boravak na moru, kokpit je onako, 5 centimetara do genijalnog! Klupe su 5 cm prekratke da bi na njima čovjek normalnog rasta mogao lijepo leći i 5 cm preuske da vam jedna ruka nije viška kada se jednom uspijete uvaliti u neki ležeći položaj! Još nitko nije sa te barke ušao u more, a da nije tri minute razmišljao o pravom načinu zaobilaženja svih prepreka i pravoj sekvenci pomicanja udova. I onda opet sve iznova u drugom smjeru! Sve stvari koje su se mogle izbjeći da je dizajner malo razmišljao o "mediteranskom" načinu korištenja barki. Naravno, ništa od toga nije kraj svijeta, na sve se to čovjek privikne i kokpit je sasvim korektan za boravak – samo što bi sa malo modifikacija mogao biti tako puno bolji!

Kako jedri? Ako ćemo biti egzaktni – ovdje je link na VPP na Finot-ovim stranicama – i rekao bih da je manje više točan, osim što na spinaker prelazi pod jako optimističnim kutevima! U praksi, naravno, to ništa nije bitno – jedrenje je pravi gušt. Osjećaj je dobar, već i na laganom vjetru počinje biti zabavno, a kad malo zapuše, veselju nema kraja! Barka jako voli spinaker i na laganom vjetru u krmu vrlo će vas rado svojom sporom plovidbom nagovarati da ga dignete.

Tehnički podaci proizvođača (First 20):  http://www.beneteau.com/Sailing-Yachts/First/First-20

Nema komentara:

Objavi komentar